5 nov. 2017

Tidig söndagsmorgon i Västerås den 5 november

Veckorevy från min högst personliga utkikspunkt på livet

Nytt jobb, ny bok och tid med barnbarn
Så var det dags för ännu en söndag efter en händelserik vecka. Den nya veckan har bland annat inneburit att Rut och jag börjat jobba igen, efter två månader som "pensionärer". De som har tillgång till Pärleportalen har under veckan kunnat läsa följande: 
"Från 1 november tillträder löjtnanterna Rut och Peter Baronowsky på deltid tjänster som Resursofficerare i Lettland samt Territoriellt mentorskap för officerare i Sverige. 
Vi hälsar Rut och Peter välkomna hem till Sverige och är glada för deras villighet till tjänst." 

Det nya jobbet innebär att jag förmodligen kommer att tappa lite fart då det gäller det planerade bokskrivandet. Men innan vi började jobba fick jag i alla fall iväg "PSALMBOKEN" till tryckeriet. Jag räknar med att den kommer tillbaka från tryckeriet runt nästa helg.

"PSALMBOKEN" är en andaktsbok med utgångspunkt i psalmerna i Bibeln. Den innehåller 150 andakter, en från varje psalm. Den kommer att kosta 160 kronor och det går att beställa den redan nu. Jag berättar mer om den boken i morgon. Kan du tänka dig en bättre julklapp till någon du tycker om?


Det var lite om nytt jobb och om ny bok. Så kommer några ord om barnbarnen. Det är inga nya barnbarn, det är de gamla vanliga.
Stockholmsbarnbarnen har haft höstferie i veckan. Förra helgen sov de över här tillsammans med yngste sonen. På söndagen följde vi med dem dit de brukar gå på gudstjänst på söndagarna. Det blev Hill Song i Stockholm.

Nu i helgen har vi också besök av Norgebarnbarnen. De tog även med sig sina föräldrar. På lördagen kom dessutom Stockholmsbarnbarnen hem till oss, så huset blev fullt!

Det blev en del promenader. Sparkcyklar och cykel parkerades noggrant vid varje lekpark vi passerade.

Nu är det snart dags för en ny vecka. För vår del kommer veckan att innehålla några dagar i Riga. Vi får återkomma till det nästa söndag.

Tills dess önskar jag dig en välsignad vecka!

Peter Baronowsky

Inga kommentarer: